תאונת עבודה בשנת 2021 – למי פונים ומה עושים?

תאונת עבודה בשנת 2021 – למי פונים ומה עושים?

בהתאם לחוק המוסד לביטוח לאומי [נוסח משולב], תשנ"ה – 1995 תאונת עבודה היא תאונה שקרתה לעובד בזמן שביצע את עבודתו אצל מעסיקו. כאשר מדובר בעצמאי – תאונת עבודה תוגדר כאשר העובד העצמאי נפגע בעת שביצע את עבודתו. בנוסף, תאונות עבודה מוגדרות גם ככאלו שקרו בדרך לעבודה או בדרך מהעבודה.

אולם התאונה קרתה בעת סטייה משמעותית מהדרך הרגילה לעבודה, היא לא תיחשב לתאונת עבודה. עם זה סטייה לצורך ליווי הילד לגן או למעון, או כאשר היה העובד בדרכו להתפלל, בהתאם למצוות דתו, לא תיחשב לסטייה השוללת הכרה בתאונה כתאונת עבודה.

טופס תאונת עבודה

כאשר מתרחשת תאונת עבודה ביטוח לאומי, יש צורך להגיש תביעה לביטוח הלאומי, בתוך 12 חודשים מהתאונה. ראשית, צריך למלא טופס תאונת עבודה במוסד ביטוח לאומי עם חתימתו של המעסיק, ולרשום בו את כל הפרטים הנוגעים לתאונה כגון: המיקום המדויק של התאונה, השעה בה התרחשה התאונה, אנשים שהיו נוכחים במקום ויכולים להעיד, ועוד.

התנהלות לאחר תאונת עבודה

תאונת עבודה מה עושים? טיפול בנושא תביעות תאונות עבודה כרוך, בראש ובראשונה, בדווח על תאונת עבודה ביטוח לאומי. לצורך כך יש להגיע לבית חולים או למוסד הרפואי אשר במסגרתו טופל הנפגע בתאונת עבודה עם טופס תאונת עבודה.

חשוב לבדוק כי נערך רישום מדויק, של הפגיעה והטיפול שניתן לכם וכן מומלץ שנסיבות התאונה ירשמו על ידי הרופא שטיפל בכם לראשונה או זמן קצר אחרי תאונת עבודה, ולקבל תעודה רפואית לנפגע עבודה.

ניתן לקבל גם אישור מחלה, ל- 3 חודשים ראשונים לאחר התאונה בגין לדוגמא פוסט טראומה מורכבת, אולם, במקרה ויש צורך בחופשת מחלה ארוכה יותר, צריך לפנות לשם כך לרופא תעסוקתי להמשך בדיקה אשר יכולה להיות מלווה בתהליך טופס הערכה תפקודית adl במקרה של תביעת סיעוד.

על מנת להגיש את התביעה, יש צורך למלא טופס תביעה, ולשם כך כדאי לקבל ייעוץ ואף לשכור, את שרותיו של עורך דין תאונת עבודה, תומר לינר המתמחה בתחום, כיוון שאם ימצא פגם בניסוח או מסמך חסר, התביעה עלולה להידחות או לחלופין כדאי להיעזר בעו"ד במקרה של תביעה מול ביטוח לאומי אובדן כושר עבודה זמני.

וועדה רפואית בגין תאונות עבודה

לאחר הגשת התביעה, יוזמן התובע להגיע לוועדה רפואית, האחראית על קביעת אחוזי הנכות לנפגעי תאונות עבודה – גם בשל תאונת דרכים בדרך לעבודה אשר מוגדרת תאונת עבודה, שבהתאם להם, נפסקת הזכות לקצבת נכות מעבודה ו/או מענק נכות. הוועדה מורכבת מרופאים המומחים בנושא הפגיעה, וכן ממזכיר של הביטוח הלאומי האחראי על הפרוצדורה.

הרופאים בודקים את התיעוד הרפואי המוגש, מאזינים לטיעוני התובע, ומגיעים להחלטה אם צריך לערוך בדיקה גופנית, בטרם נקבעים אחוזי הנכות או שאין צורך בכך. במידה ואחוזי הנכות שנקבעו אינם מספקים את התובע, ניתן להגיש על כך ערעור. לשם הגשת הערעור, רצוי לשכור את שירותיו של עורך דין תאונת עבודה, בימים אלו לאור משבר נגיף הקורונה במקרה של פגיעה בעבודה בשל הנגיף רצוי לבדוק את הנושא קורונה תאונת עבודה.

תאונת עבודה תשלום

לא מעט אנו נתקלים בשאלה – תאונת עבודה ימי מחלה מה עושים בנושא? מי שקרתה לו תאונת עבודה ונגרמה לו נכות בעקבותיה, זכאי לאחר 90 יום בהם משולמים לו דמי פגיעה, לקבל גם גמלת נכות מעבודה, על פי דרגת הנכות שנקבעה לו בוועדה הרפואית. במקרה של פחות מ- 20 אחוזי נכות, יקבל התובע מענק יחיד, אולם במקרה ונקבעו לו יותר מ- 20 אחוזי נכות, יקבל התובע קצבת נכות חודשית.

לסיכום – טיפ!

במקרה של תאונת עבודה, צריך ראשית, למלא טופס תאונת עבודה עם חתימתו של המעסיק. לאחר מכן, על מנת לטפל בפגיעות, ולדווח על תאונת עבודה ביטוח לאומי, צריך להגיע לבית חולים.

לאחר הגשת התביעה, יוזמן התובע להגיע לוועדה רפואית, האחראית על קביעת אחוזי הנכות לנפגעי תאונות עבודה.

Open chat
לשאלות בווצאפ