חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עורך דין ביטוח

כיום בישראל, כמעט כל אזרח מחזיק לפחות בפוליסת ביטוח אחת לכל מקרה שיתרחש, וזה כולל תביעות ביטוח תאונות אישיות, ביטוח במקרה של אובדן כושר עבודה ועוד. מבחינה סטטיסטית, אחת מכל תביעות ביטוח נדחות על הסף, וללא כל הסבר מניח את הדעת. הסיבה לכך שכל-כך הרבה מבוטחים לא זוכים לקבל את תגמולי הביטוח המגיעים להם ושעבורם שילמו פרמיה חודשית כל חייהם, נעוצה בעובדה שחברות הביטוח, רובן ככולן, נוהגות להשתמש בשיטת מצליח, וזה אומר, שברגע האמת, מבוטחים שמבקשים להפעיל את הביטוח שלהם בשל תאונה, מחלה, ביטוח סיעודי, השתלה, תאונה ועוד, נתקלים בחומה של חברת הביטוח. על מנת שתוכלו למצות את זכויותיכם, מומלץ להתייעץ עם עורך דין ביטוח מנוסה ומקצועי.

באילו סוגי תביעות עורך דין ביטוח יכול לטפל?

עורך דין ביטוח מטפל בכל סוגי התביעות כנגד חברת ביטוח, וזה כולל תביעות סיעוד, תביעת ביטוח תאונות אישיות, תביעת אובדן כושר עבודה ביטוח מנהלים, תביעת ביטוח חיים ועוד. למעשה, בקרות מקרה הביטוח – מקרה המוגדר בפוליסה המזכה בפיצוי – ניתן לתבוע בגין כל פוליסה שרכשתם. כאשר בוחרים עורך דין תביעות ביטוח, כדאי לוודא שהוא בעל ניסיון ומומחיות לתביעות ביטוח וטיפל בכמה שיותר תיקים הדומים לתיק שלכם.

תהליך הגשת תביעה נגד חברת הביטוח באמצעות עורך דין ביטוח

כשמגישים את התביעה לחברת הביטוח, פרט להצטיידות במסמכים רפואיים, התומכים בטענותיכם ומעידים על מצבכם, מומלץ להסתייע בחוות דעת רפואית של רופא מומחה ובעל מוניטין וניסיון במתן חוות דעת רפואיות. בין כלל השירותים שתקבלו מאת עורך דין ביטוח מומחה ומנוסה, יהיה יצירת קשר עםלרופא מומחה שיעניק לכם חוות דעת רפואית, וביחד עם נימוקיו של עורך הדין והמסמכים המצורפים, לחברת הביטוח לא תהיה סיבה להימלט מתשלום התביעה.

מהי התיישנות תביעת ביטוח?

תקופת ההתיישנות של תביעות ביטוח היא תקופה מקוצרת העומדת על שלוש שנים. תביעות אשר יוגשו לבית המשפט כעבור פרק זמן זה, קרוב לוודאי יידחו, בטענה של התיישנות ללא כל דיון בתיק. חשוב לדעת, שחברות הביטוח נוטות "למרוח" את הזמן במטרה להביא להתיישנות. לכן, מומלץ להזדרז בהגשת התביעה ביחד עם עו"ד ביטוח, כיוון שגם כך מדובר בהליך בירוקרטי לא קצר. יחד עם זאת, ישנם חריגים אשר "עוצרים" את תקופת ההתיישנות, ביניהם הודעה בכתב הנמסרת מחברת הביטוח בה היא מכירה בחבותה על פי הפוליסה, ומתכוונת לשלם או הגשת תביעה לבית המשפט. חשוב לדעת שמניין תקופת ההתיישנות להגשת תביעת בגין מקרה ביטוח שאירע לקטין, תתחיל להימנות בעת הגיעו לגיל 18. מכאן שקטין רשאי להגיש תביעת ביטוח עד גיל 21.

עורך דין תביעות ביטוח: לעיתים כדאי להיעזר בשירותיו גם אם קיבלתם את התשלום הביטוחי

גם אם התמזל מזלך, וחברת הביטוח קיבלה את תביעתך לתשלום הכיסוי הביטוחי הנקוב בפוליסה, לא בהכרח שהיא תמשיך לשלם את תגמולי הביטוח בעתיד. במצבים שבהם חברת הביטוח לא משלמת, מומלץ ואף הכרחי להיעזר בשירותי עורך דין תביעות ביטוח, וחשוב שיהיה לרשותו ניסיון בניהול תביעות ביטוח ובייצוג מבוטחים. חשוב להבין, כי לפעול לבד מול עורכי הדין של חברת הביטוח, מבלי להיעזר בשירותי עורך דין ביטוח, זה כמעט תמיד מתכון לכישלון.

שואלים עורך דין ביטוח: מהן הטענות הנפוצות של חברות הביטוח לדחות את התביעה?

הביטוח אמור להעניק כיסוי לכשיגיע מצב בו לא תוכל להמשיך לעבוד ו/או לדאוג לעצמך מבחינה בריאותית וכלכלית. יחד עם זאת, חברות הביטוח דוחות תביעות רבות של מבוטחים ללא כל הצדקה, בתירוצים מזלזלים וגרוע מכך, וחלק מהטיעונים האלו אינם חוקיים, ולכן כדאי להיעזר בשירותי עורך דין ביטוח.

בין הטענות הנפוצות של חברת הביטוח: לא איבדת את כושר עבודתך או לא מסרת את כל הפרטים בשאלון המידע הרפואי/החסרת ממנו פרטים. המשמעות הכספית של דחיית תביעת ביטוח, שלא נדבר על עוגמת הנפש, הטרטורים והבירוקרטיה הנלווים לסיטואציה, יכולה לעלות למבוטחים בחייהם, פשוטו כמשמעו. אין כל ספק שמבוטחים המגישים תביעת ביטוח באמצעות עורך דין ביטוח, בשל אובדן כושר עבודה או מצב סיעודי, זקוקים לכספי הביטוח כמו אוויר לנשימה, במטרה שתהיה להם האפשרות לשלם על הטיפולים הרפואיים וההוצאות הכרוכות בהיעדר היכולת לדאוג לעצמם ולכלכל את עצמם בכבוד. כך למשל, עו"ד נזיקין, המתמחה בתביעות ביטוח יוכל לסייע לך לקבל את הכספים המגיעים לך.

חברת הביטוח לא מוכנה לשלם? יש מה לעשות!

היה והגשת תביעת ביטוח על מנת לקבל את תגמולי הביטוח המגיעים לך בהתאם לפוליסה ותביעתך נדחתה, עומדת לך הזכות לערער על ההחלטה של חברת הביטוח. יחד עם זאת, ממש לא כדאי להתנהל באופן עצמאי מול חברת הביטוח, וזאת לאור הנתונים, לפיהם חברות ביטוח דוחות כ-92% מהערעורים המוגשים על ידי המבוטחים בגין דחיית תביעת ביטוח.

לעומת זאת, סקרים שנערכו קובעים ש-97% מהמבוטחים שהגישו ערעור לחברת הביטוח, בגין דחייתה תביעת ביטוח, באמצעות עורך דין ביטוח, זכו לקבל את הכספים שמגיעים להם, עוד לפני שהדברים עברו לדיון בבית משפט.

מדוע עורך דין ביטוח עוזר לשפר את הסיכויים שלכם בתביעה?

כשחברות ביטוח מקבלות תביעת ביטוח המוגשת על ידי עורך דין ביטוח ,המתמחה בייצוג מבוטחים ובניהול תביעות ביטוח בבית המשפט, הן מבינות שיש להן עסק עם איש מקצוע שבקי בהוראות החוק, ומעדיפות לשלם את הכסף מאשר להיגרר להליכים ארוכים, מתישים ומיותרים בבית המשפט.

חברת הביטוח הפסיקה לשלם לך בפתאומיות? קח עו"ד ביטוח

ישנם יחידי סגולה שזוכים לקבל מחברות הביטוח את הכספים המגיעים להם, אך פתאום אחרי שנה, שנתיים או אפילו מספר שנים, חברת הביטוח שולחת אליהם מכתב ומודיעה על הפסקת התשלום. לצערנו, מדובר בטקטיקה ידועה בה נוקטת חברת הביטוח במטרה להתיש את מבוטחיה. וגם כאן, הפסקת התשלום, כמעט תמיד, נעשית כלאחר יד וללא כל צידוק, שכן, סביר מאוד להניח שמבוטח שהפך לסיעודי בגיל 80 למשל, לא הבריא פתאום אחרי חמש שנים בגיל 85, ועל כן הטענה שהביטוח כבר לא רלוונטי כי המבוטח איננו סיעודי עוד, מגוחכת, מעליבה ומקוממת. חשוב שתקבלו את כל המידע לגבי חוקיות הצעדים של חברות הביטוח, והמידע העדכני והמדוייק ביותר נמצא אצל עורך דין ביטוח מקצועי.

עורך דין ביטוח: התמודדות מול הביטוח הלאומי

דוגמה נוספת למקרה בו חברת הביטוח מחליטה להפסיק לשלם למבוטח בפתאומיות, יכולה להיות אצל מבוטח שאיבד את כושר עבודתו בשל תאונה שבה איבד את שתי רגליו, ושבגינה נקבעו לו 100 אחוזי נכות לצמיתות מהביטוח הלאומי. מיותר לציין, שרגליו של אותו מבוטח כבר לא יחזרו, והסיבה היחידה שבגללה חברת הביטוח חוזרת בה לפתע מהתשלום נעוצה, שוב, בכך שחברות הביטוח פשוט מנסות את מזלן. בשלב הזה, מבוטחים המנסים לבטל את גזר הדין ולהגיש ערעור לבד על הפסקת התשלומים, לרוב נתקלים במסכת טלפונים, מיילים וניירת, וגם כאן יש חשיבות גדולה בשירותי עורך דין ביטוח.

עורך דין ביטוח: לניהול המלחמות שלכם מול חברות ביטוח

חשוב להבין, כי חברות הביטוח מנהלות מול המבוטחים מלחמת התשה, ומנצלות את חוסר הידע המשפטי של המבוטחים ואת חוסר ההיכרות שלהם עם הוראות החוק, במטרה להוליך אותם שולל. לכך, ניתן להוסיף את העובדה שמרבית המבוטחים בשלב זה הם אנשים מבוגרים שלא יכולים לאזור את הכוחות להתמודדות. מסיבות אלה, חברות הביטוח מפעילות טכניקות ותכסיסים, הגוררים את המבוטחים להתנצחויות ואף לפליטת דברים שעלולים לשמש כנגדם מאוחר יותר, וסיבה זו מעלה גם את החשיבות של שירותי עורך דין ביטוח, שכן הוא יוכל לייעץ לכם מה מותר לומר, ומה יכול לשמש נגדכם. חשוב להבין, כי חברות הביטוח מנסות להתיש את המבוטחים ולהביא אותם למצב של הרמת ידיים וייאוש. זה המקום לומר שאסור בתכלית האיסור לוותר משום שהוויתור הוא בדיוק מה שחברת הביטוח מקווה שיקרה.

מתי מומלץ לפנות לשירות של עורך דין תביעת ביטוח?

ככלל, מומלץ לפנות לשירות של עורך דין ביטוח עוד טרם הפנייה הראשונה לחברת הביטוח, וזאת על מנת להימנע מטעויות וחסכון בזמן ובמשאבים, בפרט כשאתם זקוקים לפיצויים המגיעים לכם בהקדם האפשרי. יחד עם זאת, מקובל גם ליצור קשר עם עו"ד ביטוח לאחר שחברת הביטוח מסרבת לקבל את תביעתכם ולשלם לכם. במקרה כזה, מומלץ לפנות אל עורך ביטוח מיד לאחר קבלת הודעת הדחייה, ולא לנסות לשכנע את חברת הביטוח לשנות את דעתה. פנייה לחברת הביטוח, לאחר קבלת הודעת הדחיה, עלולה להזיק במקרים רבים.

תביעות ביטוח עושים עם עורך דין ביטוח

מחקרים מראים שמבוטחים שנעזרו בשירותי עורך דין ביטוח, זכו לקבל את הכסף שמגיע להם תוך תקופה קצרה של חצי שנה לכל היותר, וזאת לעומת מבוטחים שפעלו לבד ונאלצו להמתין מספר שנים לקבלת הכספים האמורים, אם בכלל. כמו כן, חשוב לדעת, שבניגוד לתביעות אחרות, המתיישנות אחרי שבע שנים, תביעת ביטוח מתיישנת אחרי שלוש שנים, ולכן ממש לא כדאי להתמהמה, אלא להגיש את התביעה הראשונית ו/או הערעור בזריזות, ובכל מקרה רצוי להיוועץ עם עורך דין ביטוח המתמחה בייצוג מבוטחים, ובמקרה ומדובר על תביעה סיעודית, להיעזר בשירותי עורך דין סיעוד.

תביעות ביטוח: משרד עורכי דין תומר לינר

למהירות הגשת תביעת ביטוח יש השלכות על הצלחת התביעה. אם אירע לכם מקרה ביטוחי – החל מתביעת ביטוח תאונות אישיות, דרך תביעת ביטוח חיים ועד תביעה לגמלת סיעוד,  אנו כאן כדי לסייע לכם לקבל את מלוא זכויותיכם.

חשוב שתדעו, שחברות הביטוח מחזיקות בסוללת עורכי דין ממולחים ומיומנים. מבוטח המגיש תביעת ביטוח כשהוא לא מיוצג על ידי עורך דין ביטוח מנוסה, נחשב עבורם לטרף קל. אנו מזמינים אתכם לפגישת ייעוץ ללא עלות וללא מחויבות, על מנת להכיר את פרטי המקרה ולהעריך את סיכויי ההצלחה שלכם. עורך דין תומר לינר, יבחן את פרטי המקרה שלך, לברר את זכויותיך, ולבדוק האם גם במקרה שלך חברת הביטוח ניסתה את מזלה באופן לא חוקי. אנו מבטיחים לפעול בצורה מיידית במטרה לתקן את העוולה שנעשתה, ולהשיג עבורך את הכסף המגיע לך.

שאלות ותשובות עורך דין ביטוח

אם חברת הביטוח הגיעה איתכם להסכמה על פיצוי כספי, סימן שבאמצעות עורך דין תביעות ביטוח תוכלו להשיג יותר, וחברת הביטוח יודעת את זה. על כן, היא מציעה פשרה, ובמקרים רבים מתנה את תשלום הפיצוי בחתימה על כתב ויתור וסילוק, לפיו, בתמורה לקבלת הפיצוי, מוותר המבוטח על תביעותיו. מומלץ בכל מקרה ליצור קשר עם עורך דין ביטוח על מנת לברר האם הסכום הכספי המוצע לכם משקף את המקרה הביטוחי.
פעמים רבות, ואולי אפילו במרבית המקרים, חברות הביטוח דוחות מבוטחים ללא כל הצדקה. הטיעונים הנפוצים בגינם הם דוחים את התביעות הם אי גילוי מצד המבוטח. כלומר, שבעת שרכש המבוטח את הפוליסה, הוא לא דיווח לחברת הביטוח על מלוא בעיותיו הרפואיות. טיעון נפוץ נוסף, הוא מקרה שאינו עונה להגדרה הכתובה בפוליסה, שמשמעותו היא פשוטה – מצבו הרפואי והמשפטי של המבוטח. טיעונים נוספים הם בדבר אי תשלום פרמיה חודשית, או ביטוח שפג תוקפו (בלא שהמבוטח שם לב לכך) ועל כן המבוטח אינו זכאי לפיצויים. חשוב שתדעו, כי במקרים רבים, חברת הביטוח מנצלת את חוסר הידע של המבוטח התובע בדבר זכויותיו מתוך הנחה שכשיקבל את מכתב הדחייה, יוותר. פנייה אל עורך דין עשויה להפוך את הקערה על פיה. עורך דין ביטוח מקצועי ומנוסה ידאג להגיש תביעה לבית המשפט, ובמקרים מסוימים ידאג להגיש תלונה למפקח על הביטוח. זה המקום לציין שבמקרים רבים חברות הביטוח אינן ששות להגיע לבית המשפט, וכשהן מקבלות כתב תביעה החתום על ידי עורך דין ביטוח, המנוסה בניהול תביעות ביטוח – הן חוזרות בהן ומשלמות.
שכר טרחה עורך דין ביטוח מבוסס על הצלחה, ומשולם במקרה של זכיה, כלומר, אם לא קיבלתם את כספי הביטוח, לא תידרשו לשלם עבור עורך דין תביעות ביטוח. יתרה מכך, בתביעות הנסגרות בבית המשפט, חברות הביטוח מחוייבות לשלם חלק משכר הטרחה של עורך דין ביטוח.

מאמרים נוספים בנושא תביעות ביטוח

יעניין אותך גם: