חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תביעות ביטוח בגין פציעת תלמיד בבית הספר

מה עושים אם חלילה ילדיכם נפצעים במוסדות החינוך? כך מגישים תביעות ביטוח בית ספר לקבלת פיצוי מרבי, בעזרת עורך דין תביעות ביטוח

במסגרת חוק חינוך חובה, אשר חל על ילדים בגנים ובבתי ספר, בין הגילאים 3-18, הם מבוטחים בביטוח תאונות אישיות. לפוליסה הזו אחראיות רשויות החינוך המקומיות, שבתחום שיפוטיהן נמצאים המוסדות החינוכיים בהם לומדים הילדים. הביטוח מעניק כיסוי מפני תאונות, לא רק בבית הספר עצמו, אלא בכל מקום ובכל שעה, למעט במקרים מסוימים אותם נזכיר בהמשך. במאמר זה נסביר כיצד מגישים תביעות ביטוח לקבלת פיצויים מרביים.

איזה פעולות חשוב לעשות ברגע הפציעה?

קודם כל, תדאגו לטיפול רפואי עבור הילד או הילדה. חשוב מאוד שתשמרו את כל המסמכים שאתם מקבלים במהלך הטיפול הראשוני וטיפולים נוספים, אם יידרשו בהמשך. כמו כן, כדאי לשמור את הקבלות על הטיפולים, כדי שתוכלו לספק תיעוד להוצאות הכספיות שנגרמו לכם בשל התאונה.

אם התאונה נגרמה בשל רשלנות של בית הספר, של הרשות המקומית (למשל, אם הילד נפצע בדרך ללימודים) או של כל גורם אחר, חשוב לתעד במהירות האפשרית את פרטי התאונה. תצלמו כל מה שעשוי להיות רלוונטי עבור תביעות ביטוח – המקום שבו התרחשה התאונה וכן סביבתו הקרובה, הפגיעה שנגרמה וכו'. מעבר לכך, תדברו עם עדים לתאונה, תבדקו אם יש להם מידע חשוב לספק ותרשמו אותו. באמצעות התיעוד, תוכלו בהמשך לנסות להוכיח שאכן נפגעתם כתוצאה מרשלנות.

בכל מקרה, מומלץ להתייעץ עם עורך דין תביעות ביטוח על מנת להבין מה עליכם לעשות. בעזרתו, תוכלו לפנות למוסד החינוכי ולקבל מידע לגבי הפוליסה במסגרתה ילדיכם מכוסים. לאחר מכן, תוכלו להגיש תביעות ביטוח בית ספר באופן הבא: תמלאו טופס תביעות ביטוח, צרפו אליו אישור לימודים מהמוסד החינוכי הרלבנטי, וכן תעודת זהות של שני ההורים כולל הספח.

בנוסף, לתביעה יש לצרף את על המסמכים הרפואיים הקשורים לפציעה (בדיקות, צילומים, הערכות של רופאים וכו'), מסמכים מטעם גופים שהיו מעורבים במקרה (מד"א, משטרה ואחרים) וייפוי כוח חתום מטעם עורך הדין שלכם.

תוך כמה זמן צריך להגיש תביעה?

התיישנות תביעת ביטוח תאונות אישיות, חלה לאחר שלוש שנים. מכיוון שחוק ההתיישנות לא תקף לפני גיל 18, למעשה הספירה מתחילה רק כאשר הילדים מגיעים לגיל זה. כלומר, עליכם להגיש תביעות ביטוח בית ספר עד שילדיכם מגיעים לגיל 21.

למרות זאת, כמובן שאין שום סיבה להתמהמה, עדיף לטפל בעניין כל עוד אתם זוכרים היטב את פרטי התאונה, ולפני שתאבדו מסמכים חשובים. אם ילדיכם נפגעו חלילה, כדאי לנסות לקבל פיצויים מהר ככל הניתן.

מה נדרש להוכיח כדי לקבל פיצוי?

בשתי מילים: שום דבר. אתם לא צריכים להוכיח שבית הספר או כל גורם אחר, התרשל במילוי תפקידו. גם אם הפציעה נגרמה כי הילד או הילדה שלכם השתובבו, ואפילו במקרים בהם רשלנות שלכם עצמכם גרמה לפציעה, ניתן לתבוע את הביטוח. כאמור, גם אין צורך להוכיח שהתאונה התרחשה בבית הספר עצמו, מכיוון שביטוח תאונות אישיות תקף בכל מקום, לרבות במהלך החופש הגדול. למעשה, תצטרכו רק להוכיח כי התאונה שקרתה נכללת בפוליסה.

האם אפשר לקבל פיצוי כפול?

אם התאונה התרחשה כתוצאה מרשלנות, תוכלו לקבל פיצוי כפול – גם במסגרת תביעות ביטוח תאונות אישיות, וגם במסגרת תביעות כנגד הגורם שהתרשל. אין שום מניעה להגיש שתיים (או יותר) תביעות ביטוח בית ספר במקביל, ואם תהיו זכאים לפיצוי כפול, לא יתבצע שום קיזוז. זאת אומרת, שאתם בהחלט יכולים למקסם את גובה הפיצויים, במקרים שמצדיקים זאת.

למשל, אם הפציעה נגרמה בשל ליקוי בטיחותי בתחומי הרשות, אפשר לתבוע אותה תביעת נזיקין. באופן דומה, תוכלו לתבוע את בית הספר או את הגן, אם תוכיחו שילדיכם נפצעו תחת השגחה לקויה או בתנאים רשלניים. זה נכון לכל מוסד כלשהו, אשר פעל שלא באופן סביר ובשל כך התרחשה תאונה, כולל גוף שמנהל חוגים לילדים.

לעומת תביעות ביטוח מכוחה של הפוליסה לה זכאים תלמידים, אשר מזכות בפיצויים רק על פי חומרת הפציעה ואחוזי הנכות, בתביעות נזיקין נלקחים עוד כמה דברים בחשבון בקביעת גובה הפיצוי. על הסכום משפיעים בין היתר עוגמת הנפש שלכם, ימי היעדרות שלכם מהעבודה בשל התאונה, אובדן יכולת העבודה של ילדיכם בעתיד וכו'.

בתוך כמה זמן משלמת חברת הביטוח את הפיצוי?

מכיוון שאתם לא נדרשים להוכיח רשלנות לקבלת פיצויים, מדובר בתהליך יחסית מהיר. אם נקבעת לילדיכם נכות כתוצאה מהתאונה, הפיצוי מועבר בתוך 30 ימים, מרגע קביעת אחוזי הנכות.

האם גם הורים לתלמידים שנפגעו במסגרת בית ספרית זכאים לפיצוי?

פוליסה של ביטוח תאונות אישיות לתלמידים, מעניקה כיסוי גם להוריהם (או בני משפחה אחרים). אם אתם נפצעים, במסגרת השתתפות בפעילות מטעם המוסד החינוכי של ילדיכם, תהיו זכאים לפיצוי כל עוד השתתפותכם נעשתה בהתנדבות. כלומר, הפוליסה חלה גם עליכם, אם לא קיבלתם תשלום על ליווי בטיולים, השגחה באירועים של בית הספר או כל פעילות אחרת (בתוך ומחוץ לשטח בית הספר).

מה לא מכוסה במסגרת הביטוח?

ניתן להגיש תביעות ביטוח ולקבל פיצויים, במקרים של נכות מלאה, חלקית קבועה או זמנית. הביטוח תקף בכל תאונה, לרבות תאונות שהתרחשו במהלך שהייה בחו"ל מטעם בית הספר (למשל, משלחת לפולין). עם זאת, יש מספר תרחישים אשר לא נכללים בפוליסות של ביטוח תאונות אישיות.

  • תאונת דרכים – אם ילדיכם נפצעים בתאונות דרכים, עליכם לתבוע את פוליסת ביטוח הרכב שלכם. אם התאונה קרתה בחו"ל, תוך כדי שהייה במסגרת בית ספרית (או מטעם הרשות המקומית), הילדים כן מכוסים.
  • רשלנות רפואית – במקרים כאלה יש לטפל במסגרת תביעות ביטוח כנגד הגורמים הרפואיים שביצעו רשלנות רפואית.
  • מחלה – מחלות אינן מכוסות, כל עוד לא נגרמו כתוצאה מתאונה.
  • ביצוע עבירה – ילדים מגיל 14 ומעלה אינם מכוסים, כאשר הם נפצעים כתוצאה מהשתתפות במעשה עבירה אשר נחשבת כפשע.
  • רעידת אדמה
  • מלחמה, פעולות איבה ופעילות צבאית
  • תאונת עבודה

למה חשוב להתייעץ עם עורך דין תביעות ביטוח?

לכל שאלה, בירור או התייעצות אתם מוזמנים לפנות למשרדנו. עו"ד תומר לינר צבר ניסיון רב בניהול תביעות ביטוח בית ספר מסוגים שונים. הוא יודע איך להשיג לכם את הפיצויים הגבוהים ביותר, בין אם על ידי הגדלת אחוזי נכות או תביעות ביטוח נוספות, מעבר לביטוח תאונות אישיות, במקרי רשלנות.

שתפו את המאמר
יעניין אותך גם: