מהי תקופת ההתיישנות בביטוח סיעודי ואיך לפעול נכון?

מהי תקופת ההתיישנות בביטוח סיעודי ואיך לפעול נכון?

לפעול נכון בהתיישנות ביטוח סיעודי

תביעות סיעוד הן תביעות המוגשות על ידי מבוטח בביטוח סיעודי, אשר בשל מחלה או תאונה זקוק לעזרה בתפקודי היומיום, כגון הלבשה רחצה, שליטה על סוגרים, ניידות, מעברים ואכילה. בדרך כלל מבוטח הזקוק לעזרה מהותית בלפחות שלוש פעולות, יהא זכאי לקבלת תגמולי ביטוח סיעוד. התביעה מוגשת כנגד חברת הביטוח מכוח פוליסת ביטוח סיעודי, ומאפשרת לתובע לקבל תגמולים חודשיים. על מנת להגיש תביעת ביטוח סיעודי כנגד חברת הביטוח, מומלץ להסתייע בשירות של עורך דין ביטוח סיעודי מקצועי ומנוסה, שימקסם את הסיכויים שלכם להצלחה בתביעה. עם הגשת התביעה חברת הביטוח תבדוק את חבותה ובמסגרתה תיערך לכם בדיקה רפואית מטעמה. מטרת הבדיקה היא להעריך האם אתם עונים להגדרה של חולים סיעודיים ואינכם יכולים לבצע באופן עצמאי לפחות 3 מתוך 6 הפעולות היום-יומיות המצוינות מעלה.

 התיישנות ביטוח סיעודי – מה אומר החוק?

בהתאם להוראות חוק ההתיישנות, התשי"ח-1958, תביעה כספית מתיישנת בתוך שבע שנים. בניגוד לתביעות כספיות, תקופת ההתיישנות בתביעות ביטוח סיעודי, כך על פי סעיף 31 לחוק חוזה הביטוח, תשמ"א-1981 –  עומדת על שלוש שנים בלבד. הסיבה לכך  שתקופת ההתיישנות של תביעות ביטוח סיעודי קצרה יותר, נעוצה, בין היתר, בצורך לאפשר לחברת הביטוח לבדוק את החולה הסיעודי בזמן אמת, סמוך ככל הניתן לשלב בו הפך לסיעודי, על ידי בדיקת רופא מטעמה. עם זאת – התיישנות תביעת ביטוח סיעודי היא לא סוף פסוק – עורך דין ביטוח סיעודי יוכל לסייע לכם להגיש תביעה במהירות וביעילות, ובמקרים מסוימים אף לגרום לעצירת והארכת תקופת ההתיישנות.

 חלפו כ-3 שנים וחצי מאז הפכתי לחולה סיעודי. האם לא אוכל לתבוע את חברת הביטוח?

כל עוד המבוטח סיעודי – זכותו לתבוע אינה מתיישנת, גם בחלוף 3 שנים. עם זאת, הוא יהא זכאי לקבלת תגמולים באופן רטרואקטיבי, רק עבור שלוש השנים שקדמו להכרה. לצורך הדוגמה, מבוטח אשר בשנים שקדמו להגשת תביעתו היה סיעודי, חברת הביטוח אומנם עשויה לאשר את תביעתו, אולם בפועל היא תיאות לשלם רק עבור שלוש השנים שקדמו להגשת התביעה, שכן פרק הזמן שחלף מעבר לשלוש השנים, התיישן. עם זאת, נוכח אופייה הנמשך של תביעה המוגשת מכוח פוליסת ביטוח ובכלל זה פוליסת ביטוח סיעודי, זכותו של המבוטח הסיעודי לתבוע את חברת הביטוח, מתחדשת בכל מועד ומועד שבו שהוא זכאי לקבל תגמולי ביטוח סיעודי. במילים אחרות, כל תשלום חודשי שהמבוטח הסיעודי זכאי לו בגין פוליסת ביטוח סיעוד שברשותו, מקים לו עילת תביעה נפרד ועצמאית, כאשר תקופת ההתיישנות מתחילה להיספר מחדש עם התגבשות העילה.

עצם מסירת הפנייה לחברת הביטוח אינה עוצרת את תקופת ההתיישנות

מבוטחים רבים סוברים, בטעות, כי הגשת תביעה לחברת הביטוח עוצרת את תקופת ההתיישנות. הנכון הוא שמניין תקופת ההתיישנות נעצר אך ורק עם הגשת התביעה לבית המשפט. מכאן, ניתן להבין כי הגשת תביעת ביטוח סיעודי במהירות היא בעלת חשיבות גבוהה ביותר ושווה לכם כסף רב. אם אתם חשים כי מתנהלת מצד חברת הביטוח סחבת מכוונת בעניינכם, או שאינכם יודעים כיצד להגיש את התביעה בצורה מהירה ויעילה – מומלץ ליצור קשר עם עורך דין ביטוח סיעודי.

האם ניתן להאריך, לאפס או לעצור את תקופת ההתיישנות?

קיימים מספר מקרים אשר עשויים להאריך את תקופת ההתיישנות בביטוח סיעודי, ועל פי רוב בית-המשפט פוסק לטובת התובע כשזה מגיע לפתחו:

  • חברת הביטוח הודיעה בכתב כי היא מכירה בזכותו של המבוטח הסיעודי לקבלת תגמולי ביטוח סיעוד על פי פוליסת סיעוד שברשותו. מיום הודאתה מתחילה להימנות תקופת ההתיישנות.
  • על פי חוק ההתיישנות, תקופת ההתיישנות לא תימנה בתקופה שבה לא היה המבוטח מסוגל לדאוג לענייניו בשל ליקוי נפשי או שכלי. למשל מבוטח שסובל מליקוי נפשי על רקע מחלת נפש קשה, או סובל מפגיעה קוגניטיבית על רקע דמנציה או פגיעה מוחית – תקופת ההתיישנות להגשת תביעתו תימנה אך מהיום שבו היה מונה לו אפוטרופוס.
  • מבוטחים קטינים רשאים להגיש את תביעתם עד הגיעם לגיל 21, אך החוק מכיר בהם כאוכלוסייה מיוחדת ועל כן תקופת ההתיישנות לגביהם תימנה החל מהגעתם לגיל 18.

תביעת ביטוח סיעודי במשרד עו"ד תומר לינר

 למהירות הגשת תביעת ביטוח סיעודי יש השלכות רבות – בין היתר, על גובה התגמולים שתקבלו, אשר בפועל יכול להגיע עד למאות אלפי שקלים. במשרד עו"ד תומר לינר נשמח לעמוד לשרותכם בהגשת תביעת ביטוח סיעודי לחברת הביטוח ו/או לבית המשפט, תוך שירות מקצועי, אישי, יעיל ומהיר. אנו מזמינים אתכם לפגישת ייעוץ ללא עלות וללא מחויבות על מנת להכיר את פרטי המקרה ולהעריך את סיכויי ההצלחה בתביעה.

Open chat
לשאלות בווצאפ