תביעת ביטוח סיעודי לחולת אלצהיימר

תביעת ביטוח סיעודי לחולת אלצהיימר

הקשישה, הסובלת מאלצהיימר, נבדקה ע"י אחות מטעם הפניקס, שקבעה כי היא זקוקה לעזרה רק ב־3 פעולות. על סמך זה דחתה הפניקס את בקשתה.

א', בת 84 מצפון הארץ, עבדה כל חייה כאחות בית חולים. באופן די יוצא דופן, היא ביטחה עצמה בשלוש פוליסות ביטוח סיעודי במקביל. בשנתיים האחרונות היא סובלת מאלצהיימר, וב־4 בדצמבר האחרון היא הודיעה לה סוכנות ביטוח דקלה של הראל, המבטחת את חברי קופת חולים כללית, כי אושרה לה גמלה סיעודית לשש שנים מ־8 במאי 2016. שבוע אחר כך קיבלה הודעה גם מהראל עצמה, כי על פי פוליסת סיעוד נוספת, פרטית, כי מגיעה לה גמלה מאותו תאריך לשלוש שנים. רק הפניקס, בה יש ל־א' פוליסה שלישית, מסרבת להכיר בה כסיעודית.

בסוף השבוע שעבר הגישה א' לבית משפט השלום בכפר־סבא תביעה נגד הפניקס. לטענת פרקליטיה, עוה"ד אורנה ינובסקי ותומר לינר, א' נבדקה לפני שנתיים על ידי ד"ר מירון ברק מקופת חולים כללית, שקבע כי היא סובלת מאלצהיימר מתקדם וצריכה עזרה בכל פעולות היומיום. שמונה חודשים אחר כך נבדקה על ידי מומחה לפסיכיאטריה, שקבע כי איננה עצמאית. "לנוכח קביעות המומחית (האחות), נותר רק לתמוה בשאט נפש כיצד דחתה הפניקס את בקשתה של א' לגימלת סיעוד", טענו הפרקליטים. בתה של א' אמרה לנו אתמול: "האחות לא התייחסה לבדיקת הפסיכיאטר ולנושא תשישות הנפש. אמא זקוקה לעזרה 24 שעות ביממה ומידרדרת מיום ליום. צריך לעשות בשבילה הכל, היא אפילו לא מתכסה לבד". להמשך הכתבה לחצו כאן.

תביעת ביטוח סיעודי אלצהיימר